مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 07:402023-12-23اقتصادي

رونق خاویار گیاهی در دیمزارهای خراسان شمالی


دانه گیاهی کینُوا که از آن به خاویار گیاهی یاد می شود در شرایط کم آبی و زمین های شور قابل کشت است و بعنوان جایگزین محصولات آب بر در خراسان شمالی معرفی می شود و انتظار می رود تا توسعه کشت کینوا تحولی در بخش کشاورزی این خطه ایجاد کند.

- دانه گیاهی کینُوا که از آن به خاویار گیاهی یاد می شود در شرایط کم آبی و زمین های شور قابل کشت است و بعنوان جایگزین محصولات آب بر در خراسان شمالی معرفی می شود و انتظار می رود تا توسعه کشت کینوا تحولی در بخش کشاورزی این خطه ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، استان خراسان شمالی از لحاظ جغرافیایی در منطقه معتدل کوهستانی واقع است و بر اساس تحلیل شاخص استاندارد بارش، تبخیر و تعرق (SPEI) حدود 94 درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی است.

خشکسالی در این خطه نه تنها باعث ایجاد تنش آبی در حدود 300 روستا و چند شهر شده بلکه حدود 15 تا 20 درصد از حجم آبدهی قنات ها را نیز کاهش داده است و کشاورزی که بعنوان پیشران اقتصاد خراسان شمالی محسوب می شود تحت تاثیر این پدیده با چالش هایی همراه بوده و تغییر الگوی کشت مهمترین راهبردی است که در این مواقع باید عملیاتی شود و در دستور کار قرار گیرد.

دانه کینُوا یکی از انواع غلاتی است که به تازگی شناخته شده است، اما هنوز بسیاری از افراد خواص این دانه های مقوی و سالم را نمی شناسند و این محصول؛ کم آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق خاویار گیاهی در دیمزارهای خراسان شمالی

رونق خاویار گیاهی در دیمزارهای خراسان شمالی