مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 16:202024-01-14پزشكي

شناسایی یک هزار بیمار دیابتی و فشار خون بالا در اردستان


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: به دنبال اجرای پویش ملی غربالگری سلامت در این شهرستان 178 بیمار مبتلا به دیابت و 969 بیمار مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شدند.

- ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: به دنبال اجرای پویش ملی غربالگری سلامت در این شهرستان 178 بیمار مبتلا به دیابت و 969 بیمار مبتلا به فشارخون بالا شناسایی شدند.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پویش ملی سلامت با هدف غربالگری فشارخون و دیابت برای جمعیت 18 سال به بالا از 15 آبان سال جاری آغاز شده است و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دیابت و فشارخون بالا بیماری های بی علامت هستند و به عنوان یک بیماری خاموش تلقی می شود، هدف این پویش بیشتر آموزش جامعه هدف و ارتقای آگاهی مردم و البته شناسایی بیماران جدید بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه از ابتدای آغاز این پویش تاکنون 27399 نفر از جامعه هدف 33938 نفری در غربالگری دیابت و فشارخون شرکت کردند، گفت: تاکنون 98 درصد جامعه هدف در روستاها و 76 درصد در جامعه شهری غربالگری شدند.

ذبیحی با اشاره به شناسایی موارد جدید بیماری گفت: از آغاز غربالگری این بیماری ها 178 نفر مورد جدید مشکوک به دیابت و 969 نفر مورد جدید فشارخون بالا شناسایی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یک هزار بیمار دیابتی و فشار خون بالا در اردستان

شناسایی یک هزار بیمار دیابتی و فشار خون بالا در اردستان