مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 14:252024-01-17پزشكي

شناسایی 4179 بیمار سمنانی جدید در پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از شناسایی چهار هزار و 179 بیمار جدید در پویش ملی سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

- ایسنا/سمنان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از شناسایی چهار هزار و 179 بیمار جدید در پویش ملی سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

دکتر کامران قدس 27 دی با اعلام این خبر اظهار کرد: از آغاز پویش ملی سلامت با غربالگری دیابت و فشار خون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 181هزار و 229 نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه تا امروز در پویش ملی سلامت در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت، غربالگری شدند.

وی خاطرنشان کرد: پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون از 20آبان آغاز شد و همچنان ادامه دارد که هدفگذاری این پویش غربالگری 70 درصد افراد بالای 18 سال سن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان افزود: 2 هزار و 427 نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و هزار و 752 نفر با احتمال دیابت در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

دکتر قدس با اشاره اینکه 480 هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را تشکیل می دهد که غربالگری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 4179 بیمار سمنانی جدید در پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون

شناسایی 4179 بیمار سمنانی جدید در پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون