مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 10:002024-01-19پزشكي

زنگ خطر افزایش مبتلایان به سرطان بین افراد زیر 50 سال در آمریکا


انجمن سرطان آمریکا در گزارشی تازه گفته است که موارد ابتلا به سرطان به طور فزاینده ای از افراد مسن به افراد میانسال تغییر پیدا کرده است.

- انجمن سرطان آمریکا در گزارشی تازه گفته است که موارد ابتلا به سرطان به طور فزاینده ای از افراد مسن به افراد میانسال تغییر پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر این گزارش در میان سه گروه سنی بزرگتر از 65 سال، بزرگسال بین 50 تا 64 سال و بزرگسال کمتر از 50 سال، افراد کمتر از 50 سال تنها گروه سنی بودند که از سال 1995 تا 2020 افزایش کلی در بروز سرطان را تجربه کرده اند .

دکتر ویلیام داهوت ، مدیر ارشد علمی انجمن سرطان آمریکا در این باره گفت: ما شاهد تشخیص فزاینده سرطان در افراد جوان هستیم.

اینجا چیزی در حال وقوع است.

گزارش جدید می گوید در میان بزرگسالان کمتر از 50 سال، سرطان روده بزرگ به دلیل اصلی مرگ ناشی از سرطان در مردان و دومین دلیل اصلی مرگ در زنان پس از سرطان پستان تبدیل شده است.

علائم و نشانه های سرطان روده بزرگ شامل تغییر در عادات روده، خونریزی مقعدی یا خون در مدفوع، گرفتگی یا درد شکم، ضعف و خستگی و کاهش وزن غیرقابل توضیح است.

همچنین برخی از مواردی که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد، عبارتند از داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری، داشتن جهش ژنتیکی خاص، نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر افزایش مبتلایان به سرطان بین افراد زیر 50 سال در آمریکا

زنگ خطر افزایش مبتلایان به سرطان بین افراد زیر 50 سال در آمریکا