مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:002023-12-26سياسي

قرار گرفتن دانشگاه یزد در تراز سبز 10 دانشگاه برتر کشور برای دومین بار


دانشگاه یزد بار دیگر توانست در نظام رتبه بندی جهانی گرین متریک(world university UI Green Metric) بدرخشد و در مقیاس ملی با دو پله صعود، حائز رتبه هشتم در بین دانشگاه های ایرانی شود.

- ایسنا/یزد دانشگاه یزد بار دیگر توانست در نظام رتبه بندی جهانی گرین متریک(world university UI Green Metric) بدرخشد و در مقیاس ملی با دو پله صعود، حائز رتبه هشتم در بین دانشگاه های ایرانی شود.

علی میروکیلی مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه یزد ضمن اعلام این خبر گفت: مؤسسه رتبه بندی گرین متریک با همکاری یونسکو و همکاری دانشگاه های دنیا با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال 2010 اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس معیارها و شاخص های مرتبط با مسائل زیست محیطی در دانشگاه ها کرده است.

وی افزود: محورهای مورد توجه در این نظام رتبه بندی شامل محیط و زیر ساخت (1500 امتیاز)، انرژی و تغییرات اقلیمی (2100 امتیاز)، پسماند (1800 امتیاز)، آب (1000 امتیاز)، حمل و نقل (1800 امتیاز) و آموزش و پژوهش (1800 امتیاز) است که شامل 87 شاخص به همراه جمع آوری مستندات در هر یک از حوزه هاست.

میروکیلی افزود: بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده نظام رتبه بندی گرین متریک، دانشگاه یزد موفق به کسب رتبه 387 جهانی در میان 1183 دانشگاه شرکت کننده و کسب رتبه هشتم در بین 36 دانشگاه ایرانی شرکت کننده در این رتبه بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار گرفتن دانشگاه یزد در تراز سبز 10 دانشگاه برتر کشور برای دومین بار

قرار گرفتن دانشگاه یزد در تراز سبز 10 دانشگاه برتر کشور برای دومین بار