مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 21:452023-12-24سياسي

نقش مهم ایران در توسعه همکاری های امنیتی و اقتصادی بین کشورهای عضو شانگهای


دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز در دیدار با امیرعبداللهیان نقش و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری های امنیتی، اقتصادی و صنعتی بین کشورهای عضو این سازمان را مهم خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز (یکشنبه) سوم دی ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تمجید از مواضع مثبت و سازنده دبیرکل سازمان شانگهای در خصوص رخدادهای فلسطین، این مواضع را حامل پیامی خوب برای منطقه دانست و حاکی از توجه این سازمان به امنیت و صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به طیف متنوع همکاری اقتصادی، تجاری  جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت و گسترش این همکاری ها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه،  ابتکار پیشنهادی معاون اول رییس جمهور اسلامی ایران در نشست بیشکک مبنی بر همکاری های اقتصادی و صنعتی شامل محورهای سرمایه گذاری و حمل و نقل و ترانزیت و محیط زیست را مورد توجه و تأکید قرار داد و خواستار حمایت و پیگیری دبیرکل سازمان شانگهای در زمینه اجرایی کردن آن شد.

ژانگ مینگ دبیرکل سازمان شانگهای، با تقدیر از وزیر امور خارجه برای برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس فلسطین و مواضع اصولی جمهوری اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم ایران در توسعه همکاری های امنیتی و اقتصادی بین کشورهای عضو شانگهای

نقش مهم ایران در توسعه همکاری های امنیتی و اقتصادی بین کشورهای عضو شانگهای