مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 14:252023-12-25پزشكي

غربالگری بیش از 342هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پویش ملی سلامت


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد از غربالگری بیش از 342هزار نفر در استان طی پویش ملی سلامت خبر داد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد از غربالگری بیش از 342هزار نفر در استان طی پویش ملی سلامت خبر داد.

سعید جاودان سیرت روز دوشنبه چهارم دی ماه 1402 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح استان غربالگری شده اند، گفت: از این تعداد 45 هزار و 696 نفر به پرفشاری خون و 19 هزار و 960 نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

وی مهمترین هدف این پویش را پرداختن به دو بیماری غیرواگیر دیابت و فشار خون عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیماری های دیابت و فشارخون، بیماری هایی با عوارض پنهان هستند و تا زمانی که علائم حاد بیماری ظاهر نشود فرد مبتلا از بیماری خود اطلاع پیدا نمی کند به همین علت این دو بیماری در زمره بیماری های مهم کشور و در این پویش به شمار می روند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دیابت درمان مادام العمر دارد و آن چیزی نیست به جزء اصلاح شیوه زندگی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری بیش از 342هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پویش ملی سلامت

غربالگری بیش از 342هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پویش ملی سلامت