مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 14:052023-12-27اقتصادي

تثبیت نرخ ارز یا شناور سازی؟ کدامیک به نفع مردم، دولت و صادرات است؟


با توجه به دو دیدگاه مختلف که در زمینه تثبیت و شناورسازی ارز وجود دارد، میزگردی با حضورآقایان حسین درودیان و رضا غلامی در میز اقتصاد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی توانا،  حسین درودیان کارشناس اقتصادی در برنامه میزگرد شبکه 6 گفت: تثبیت ارز با توجه به اینکه ما در یک اقتصاد با تورم هستیم ، در نهایت به ارزانی ارز منتهی می شود، ما از دو وجه می توانیم به آن نگاه کنیم؛ یکی اینکه آیا این کاربه لحاظ اقتصادی درست است؟ و یا پیش از آن اصلا کار ممکنی برای اقتصادی در شرایط ما هست؟ حسین درودیان: هدف اصلی باید مدیریت رفتارهای نرخ ارز در بازار آزاد باشد وی گفت: کارکرد اصلی ارز واردات است که می تواند واردات کالا ، خدمات یا خروج سرمایه باشد ، کار اصلی ارز، تقاضا بابت کالا یا خدماتی است که در خارج وجود دارد و ارز ارزان به قیمت خوب یعنی دامن زدن به تقاضا، یعنی دامن زدن به آن چیزی که در خارج از کشور وجود دارد و این در کوتاه مدت چیز خوب و شیرینی است.

وی افزود: وقتی ارز ارزان است یعنی واردات خوب است و قیمت ارزانی دارد، احساس فراوانی و ارزانی می کنیم ولی در واقع لذت کوتاه مدتی است و در نهایت ساختار اقتصاد را تضعیف می کند، تثبیت ارز که همین الان و در نهایت به ارزانی ارز منجر می شود، برای اقتصاد و بخش تولید و بخش واقعی مخرب است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت نرخ ارز یا شناور سازی؟ کدامیک به نفع مردم، دولت و صادرات است؟

تثبیت نرخ ارز یا شناور سازی؟ کدامیک به نفع مردم، دولت و صادرات است؟