مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 09:402024-01-09سياسي

همدلی ایران و افغانستان در قاب تاریخ


حمله تروریستی اخیر در کرمان، که پرده دیگری از جنایات ایادی استکبار جهانی را بر همگان عیان کرد، دارای ابعاد مختلفی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

- در این میان اما حضور تعداد قابل توجهی از مهاجران افغانستانی درمیان شهدای این حمله تروریستی حاوی نکات مهمی است که بار دیگر ثابت می کند راهبرد دووجهی افغانستان هراسی در ایران و ایران هراسی در افغانستان نه تنها برای جریان های معاند دستاوردی نداشته است، بلکه هر روز شاهد تعمیق همدلی ها میان دو ملت هستیم؛ موضوعی که حضور پرتعداد مهاجران افغانستانی در گلزار شهدای کرمان به منظور گرامیداشت چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی ازجمله نمودهای آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میثم مهدی پور؛ معاون نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان در یادداشتی با این عنوان نوشت: در این زمینه بیان چند نکته ضروری است: نخستین نکته ای که در این زمینه بیان آن ضروری است، اینکه زمانی که از مهاجران افغانستانی صحبت می کنیم، به آن دسته از مهاجرانی اشاره داریم که به صورت قانونی در کشور حضور دارند و همواره و در عرصه های مختلف نیز شاهد نقش آفرینی مؤثر و سازنده آنان بوده ایم.

آنان بخش مهمی از جامعه مهاجران در ایران را تشکیل می دهند که طی دهه های گذشته همواره به کشور منفعت رسانده اند و در حوزه های مختلف فرهنگی- اجت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدلی ایران و افغانستان در قاب تاریخ

همدلی ایران و افغانستان در قاب تاریخ