مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 13:052024-01-09اقتصادي

مدیرعامل نوبیتکس: نیاز به یک فرانهاد برای تنظیم گری فین تک داریم


مدیرعامل نوبیتکس با بیان اینکه بانک مرکزی نمی تواند رگولاتور خوبی برای تنظیم گری فین تک باشد، گفت: نوآوری بدون ریسک غیرممکن است، از این رو باید در ساختار تنظیم گری بانک مرکزی بازنگری کرد و یک فرانهاد تنظیم گر در تمام حوزه های فین تک تشکیل داد.

- امیرحسین راد در ارائه خود با موضوع تنظیم گری فین تک، در رویداد 9 ژانویه، با اشاره به اینکه جلوگیری از انحصار، تنظیم قواعد بازار، تسهیل گری و حمایت از مصرف کننده، وظایف ذاتی تنظیم گر است، گفت: هدف اصلی نوآوری مالی (فین تک)، دسترسی آسان جامعه به خدمات و کاهش هزینه ها است و بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس، تنظیم گران این حوزه هستند، اما تنظیم گر به جای تدوین استانداردها، وارد لایه اجرایی شده و تلاش کرده ریسک را به صفر برساند.

 راد با اشاره به حوزه های مختلف فین تک، افزود: هیچ نهادی در ایران به اندازه بانک مرکزی دسترسی به ابزارهای کنترلی و نظارتی ندارد و به همین دلیل به صورت نوشته و نانوشته این نهاد، متولی رگولاتوری حوزه فین تک شده، اما ساختار بانک مرکزی برای تنظیم گری طراحی نشده و اصلا بازارهای آزاد را به رسمیت نمی شناسد.

 او با بیان اینکه با این وضعیت باید در ساختار تنظیم گری بانک مرکزی بازنگری کرد و یک فرانهاد تنظیم گر در تمام حوزه های فین تک تشکیل داد، اظهار کرد: ما همان محافظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرعامل نوبیتکس: نیاز به یک فرانهاد برای تنظیم گری فین تک داریم

مدیرعامل نوبیتکس: نیاز به یک فرانهاد برای تنظیم گری فین تک داریم