مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 09:052023-12-23اجتماعي

اولین سمینار ملی روش استحکام بخشی بناهای تاریخی در قزوین برگزار شد


اولین سمینار ملی روش استحکام بخشی بناهای تاریخی با رویکرد میان رشته ای و بررسی روند مطالعات استحکام بخشی مسجد جامع قزوین به همت میراث فرهنگی، - ایسنا/قزوین اولین سمینار ملی روش استحکام بخشی بناهای تاریخی با رویکرد میان رشته ای و بررسی روند مطالعات استحکام بخشی مسجد جامع قزوین به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد دانشگاهی، نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، در گفت وگو با ایسنا در خصوص اولین سمینار ملی روش استحکام بخشی بناهای تاریخی با رویکرد میان رشته ای و بررسی روند مطالعات استحکام بخشی مسجد جامع قزوین، اظهار کرد: انتخاب درست مقیاس شرط عقل برای ورود به یک مسئله است و درخصوص بنای تاریخی باید توجه داشت که بنا چطور و با چه مقیاسی ساخته شده؟ معمار قزوینی مسجد جامع مقیاسی داشته که با آن مقیاس وزن و طول را که منجر به ساخت حجم فعلی شده انتخاب کرده و امروز با کمک علم و تکنولوژی و نرم افزارهای جدید به کاری که معمار در زمان خود استفاده نمی کرد مقیاس داده ایم.

وی با اشاره به مطالعاتی که در دو فاز در خصوص مسجد جامع قزوین انجام شده است، گفت: در پاسخ به این سوال که آیا گزارش منتج به اقدامات اجرایی است؟ پاسخ ما این است که چرا نشود؟ از زمان سن پائولوزی تا ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین سمینار ملی روش استحکام بخشی بناهای تاریخی در قزوین برگزار شد

اولین سمینار ملی روش استحکام بخشی بناهای تاریخی در قزوین برگزار شد