مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 07:452024-01-12اقتصادي

جابه جا شدن رکورد تولید گندم خراسان جنوبی با برداشت 12 تن در دشت درح سربیشه


رکورد برداشت 12 تن گندم در هکتار امسال از آن دشت درح این شهرستان بود و با این برداشت رکورد خراسان جنوبی جابه جا شد.

- محمدرضا زرگری، مدیر جهاد کشاورزی سربیشه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: تاکنون بیش از 5 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز و از هدر رفت بیش از 15 میلیون متر مکعب در سال جلوگیری شده است.

به گفته وی بیش از 70 درصد اراضی شهرستان سربیشه به مساحت 30 هزار هکتار رفع تداخل و برای حدود 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سند صادر شد.

وی با بیان این که 100 درصد تعهد اشتغال جهاد کشاورزی در سال 1402 با ایجاد اشتغال پایدار فقط در واحد های تولیدی صنایع کشاورزی محقق شده است افزود: سربیشه با 12 نفر قهرمان تولید در بخش کشاورزی سال گذشته حایز بیشترین تعداد قهرمان و به عنوان شهرستان برتر جام قهرمان قهرمانان را دریافت کرد.

مدیرجهاد کشاورزی سربیشه ادامه داد:  بزرگترین واحد پرورش شترمرغ با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری رسید.

زرگری با اشاره به این که کشاورزی در دشت درح ، رکورد برداشت 12 تن گندم در هکتار امسال را به خود اختصاص داد و رکورد استان را جابجا کرد اضافه کرد: کارخانجات خوراک دام و طیور، سالانه 160 هزار تن انواع خوراک دام،طیور و آبزیان تولید می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جابه جا شدن رکورد تولید گندم خراسان جنوبی با برداشت 12 تن در دشت درح سربیشه

جابه جا شدن رکورد تولید گندم خراسان جنوبی با برداشت 12 تن در دشت درح سربیشه