مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 14:402024-01-14پزشكي

رونمایی از رادیوداروی جدید تشخیصی سرطان «پروستات»


با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی از رادیوداروی پارس تکتو (PSMA) با هدف فراهم کردن امکان تصویربرداری سرطان «پروستات» در تمامی مراکز پزشکی هسته ای رونمایی شد.

- با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی از رادیوداروی پارس تکتو (PSMA) با هدف فراهم کردن امکان تصویربرداری سرطان پروستات در تمامی مراکز پزشکی هسته ای رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از رادیوداروی جدید سازمان انرژی اتمی با نام تجاری پارس تکتو (PARS-TECTO-PSMA) ساخته شده در شرکت پارس ایزوتوپ با حضور محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور رونمایی شد.

این کیت رادیودارویی که برای نخستین بار توسط متخصصان داخلی کشور, سنتز و فرمولاسیون شده و مورد استفاده قرار گرفته، این امکان را فراهم می کند تا نسبت به روش های قبلی تصویربرداری با دوربین های PET و محدودیت های مراکز دارای این دستگاه ها، تشخیص سرطان پروستات در مراحل اولیه با روش تصویربرداری جدید به شیوه SPECT سریع تر و با هزینه ای کمتر انجام گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از رادیوداروی جدید تشخیصی سرطان «پروستات»

رونمایی از رادیوداروی جدید تشخیصی سرطان «پروستات»