مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 19:502023-12-24اقتصادي

نامه مهم ارزی علی آبادی به مخبر؛ آیا قیمت خودروهای مونتاژی تغییر خواهد کرد؟


عباس علی آبادی وزیر صمت در نامه ای به محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، درخواست کرد به دلیل محدودیت های مربوط به ارز حاصل از صادرات اشخاص، ارز خودروهای مونتاژی از محل سامانه نیما تامین شود.

- خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت سازان و دوچرخه سازان در راستای تعمیق بخشی ساخت داخل اعلام کرد تا شرکت ها بیشتر به فکر داخلی سازی باشند و از انجمن های صنایع مذکور خواسته برای تامین ارز مورد نیاز به فکر صادرات باشند، یا اینکه از دیگر صادرکنندگان ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

این نامه مدتی بعد با توضیحات معاون وزیر صمت همراه شد.

جاییکه منوچهر منطقی معاون صنایع حمل ونقل وزارت صمت در نامه ای خطاب به رییس شورای رقابت اعلام کرد: نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو در خصوص خودرو های مونتاژی موضوع فصل (98) بوده که تاکنون نیز از محل ارز غیر از نیما نظیر تهاتر، صادرات و ارز اشخاصی استفاده می شد؛ لذا تغییر خاصی در این خصوص به وجود نیامده است؛ ضمن اینکه در این نامه بر ترجیح استفاده از ارز های صادراتی تاکید شده است که باقی سایر محل های تأسیس ارز نیست.

وی همچنین در بخشی از نامه مذکور بیان داشت: در چهار ماهه نخست امسال، در این دسته از محصولات مونتاژی، بیش از 90 هزار دستگاه خودرو تولید شده است؛ حال آنکه در مدت مشابه سال گذشته، این گروه از خودرو ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه مهم ارزی علی آبادی به مخبر؛ آیا قیمت خودروهای مونتاژی تغییر خواهد کرد؟

نامه مهم ارزی علی آبادی به مخبر؛ آیا قیمت خودروهای مونتاژی تغییر خواهد کرد؟