مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 11:302024-01-03اقتصادي

اتصال 5 میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری در کشور/ سرعت اینترنت به یک گیگابیت می رسد


معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتصال بیش از پنج میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری در کشور خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتصال بیش از پنج میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری در کشور خبر داد.

مهدی روحانی نژاد 13 دی ماه در آیین اجرای طرح توسعه فیبر نوری خراسان شمالی، اظهار کرد: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار در تلاش بود تا شرایط را برای اتصال مردم به فیبر نوری فراهم کند.

وی افزود: در این راستا اقدامات اولیه انجام شد و اصل کار اجرایی نیز امسال به مرحله اجرا رسید تا بتوانیم کاری که در دنیا و کشورهایی به وسعت ایران 10 سال طول می کشد را ظرف سه سال انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در این راستا قصد داریم 20 میلیون خانوار را به شبکه فیبر نوری متصل کنیم که کاری پر حجم و اساسی محسوب شده و نیازهای ارتباطی کشور را تا سال های متمادی برطرف می کند.

وی ادامه داد: پروژه ایجاد 20 میلیون پورت در کشور در حال حاضر 30 درصد پیشرفت داشته و تاکنون در 200 شهر اجرایی شده است.

روحانی نژاد با بیان اینکه استان گلستان در سفر ریاست جمهوری به عنوان نخستین استان کشور به طور کامل تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفت، گفت: از امروز اجرای شبکه فیبر نوری در کل شهرهای خراسان شما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال 5 میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری در کشور/ سرعت اینترنت به یک گیگابیت می رسد

اتصال 5 میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری در کشور/ سرعت اینترنت به یک گیگابیت می رسد