مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 22:152024-01-09اقتصادي

تامین آب مورد نیاز کشاورزی و کشت گلخانه ای در البرز ضرورت دارد


این استان اراضی کشاورزی بسیار ارزشمندی دارد که باید بر حفظ و توسعه آن ها نهایت تلاش را داشته باشیم از این تأمین آب مورد نیاز برای کشاورزی استان یک ضرورت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، در جلسه پیگیری تأمین آب کشاورزی استان که شامگاه سه شنبه 19 دی ماه 1402 در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، گفت: حمایت از کشاورزی مهمترین اقدام در جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ارزشمند استان است.

وی ادامه داد: در این راستا برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، باید بدنبال توسعه کشت گلخانه ای و ترغیب کشاورزان سنتی به سوی کشاورزی مدرن و دانش بنیان باشیم.

عبداللهی گفت: بر این باور هستم که با مدیریت صحیح، ساماندهی چاه ها و استفاده بهینه از منابع آب استان، می توانیم بدرستی آب کشاورزی استان را تأمین کنیم.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای استان باید منابع موجود آبی همچون چاه های حفر شده را احصا کرده و با ساماندهی آنها نسبت به مدیریت تامین آب برای این بخش اقدام کند.

استاندار البرز گفت: با توجه به محدودیت های منابع آبی، ضرورت دارد که کشاورزان روش های نوین آبیاری را جایگزین آبیاری غرق آبی کنند.

وی افزود: کشت بسیاری از محصولات آب بر، مناسب با شرایط اقلیمی استان نیست بنابراین جهادکشاورزی استان باید برای این موضوع اطلاع رسانی و نظار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب مورد نیاز کشاورزی و کشت گلخانه ای در البرز ضرورت دارد

تامین آب مورد نیاز کشاورزی و کشت گلخانه ای در البرز ضرورت دارد