مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 10:052024-01-17اقتصادي

تشکیل چرخه گرانی خودرو با به رسمیت شناختن قیمت دلالی از سوی خودروسازان


به عقیده کارشناسان تلاش خودروسازان برای تشنه نگه داشتن بازار و سپس عرضه به قیمت دلالی در بازار انحصاری، موجب تشکیل چرخه گرانی خودرو می شود چون بازار اختلاف قیمت خود را حفظ می کند اما افزایش قیمت به مذاق خودروساز خوش خواهد آمد و دفعه بعد نیز مجدداً تصمیم .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پس از انتشار مصوبه فروش 120 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال با قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه بازار توسط (ایران خودرو و سایپا) منوچهر منطقی اعلام کرد که فروش خودرو با نرخ آزاد برنامه وزارت صمت برای جبران زیان خودروساز است .

  در حالی که در مصوبه مذکور ادعا شده بود این محصولات در حاشیه بازار و با نرخ 5 درصد کمتر از نرخ بازار به ترتیبی به فروش می رسد که تا پایان سال جاری فاصله قیمت هر یک از محصولات در بازار آزاد با قیمت مصوب به حداقل برسد، اما این متن مصوبه تبدیل به بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو در بازاری شد که مدت ها در آرامش به سر می برد و نه تنها افزایش قیمت نداشت بلکه در مقاطعی قیمت برخی از خودروها کاهشی هم شده بود.

  به هر حال اگر وزارت صمت و خودروساز بخواهند قیمت دلالی را به رسمیت بشناسند، قطعا با رسمی کردن قیمت های دلالی خودرو، واسطه گران بازار هم بیکار نمی نشینند و قیمت دلالی (قیمت بازار) به بهانه افزایش قیمت کارخانه سازنده، گران تر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل چرخه گرانی خودرو با به رسمیت شناختن قیمت دلالی از سوی خودروسازان

تشکیل چرخه گرانی خودرو با به رسمیت شناختن قیمت دلالی از سوی خودروسازان