مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 09:052023-12-22اقتصادي

فروش نفت کشور چطور با برنامه خنثی سازی تحریم ها تغییر کرد


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در ابتدای فعالیت دولت فروش نفت کشور 400 هزار بشکه در روز بود اما با استفاده از ظرفیت همسایگان و هم پیمانان ویژه که در مجموعه شانگهای، - بهروز محبی نجم آبادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به رشد اقتصادی بخش نفت و گاز ایران به عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور، اظهار داشت: در پایان دولت قبل فروش نفت ما به 400هزار بشکه در روز رسید یعنی به حداقل میزان فروشی که دولت وقت نمی توانست خودش را اداره کند.

وی افزود: امروز میزان فروش نفت خام ایران از مرز 1.

5 میلیون بشکه در روز نیز عبور کرده است و رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در حال رکوردشکنی است که نشان از موفقیت و دیپلماسی موثر اقتصادی در حوزه انرژی کشور دارد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبرد و سیاست های کلان دولت در زمینه تحول تجارت انرژی ایران و رویکرد خنثی سازی تحریم ها، اظهار کرد: سیاست بنیادی و اساسی دولت توجه به دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت های همسایگان و هم پیمانان ویژه در مجموعه شانگهای، بریکس یا پیمان های منطقه ای است.

وی افزود: فروش نفت به گونه ای طراحی شد که نگاه صرفا به رفع تحریم ها نباشد، این موضوع به خنثی سازی تحریم های نفتی کمک زیادی کرد و در این رابطه موثر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش نفت کشور چطور با برنامه خنثی سازی تحریم ها تغییر کرد

فروش نفت کشور چطور با برنامه خنثی سازی تحریم ها تغییر کرد