مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:002024-01-10بين الملل

شی جین پینگ: آینده و سرنوشت سیاره در گرو ثبات و بهبود روابط چین و آمریکاست


رسانه های دولتی چین امروز چهارشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند، شی جین پینگ در پاسخ به نامه دوست دیرینه آمریکایی خود که برای اولین بار نزدیک به چهار دهه پیش با او ملاقات کرد، - نوشت که آینده جهان مستلزم ثبات در روابط چین و آمریکاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط دوجانبه آمریکا و چین در سال های اخیر کاهش یافته که عمدتا به دلیل جنگ تجاری و انبوهی از مسائل دیگر، از جمله منشاء پاندمی کووید19 است.

ارتباطات میان این دو کشور پس از گفت وگوهای شی با جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر بهبود یافت، اما هر دو طرف بر سر تایوان که چین آن را قلمرو خود می داند، همچنان تنش دارند.

این جزیره خودگردان روز شنبه رییس جمهور جدیدی را انتخاب می کند.

شی جین پینگ در نامه ای به سارا لانده ساکن آیوا آمریکا که برای اولین بار در مه 1985 با او ملاقات کرد، نوشت: چین و ایالات متحده بزرگترین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته در جهان هستند و آینده و سرنوشت این کره خاکی مستلزم ثبات بیشتر و بهتر شدن روابط چین و آمریکاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، شی جین پینگ در زمانی که 31 ساله بود و هیات چین به آیووا را هدایت می کرد، با سارا لانده آشنا شد.

آنها یکبار در سال 2012 و بعد در سال 2023 با یکدیگر دیدار داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شی جین پینگ: آینده و سرنوشت سیاره در گرو ثبات و بهبود روابط چین و آمریکاست

شی جین پینگ: آینده و سرنوشت سیاره در گرو ثبات و بهبود روابط چین و آمریکاست