مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 13:452024-01-02بين الملل

جبهه های یکپارچه


طی دو ماه جنگ اسراییل علیه غزه این سؤال بارها تکرار شده که چرا گروه های مقاومت جنگ فراگیری علیه اسراییل آغاز نکرده اند؛ سؤالی که وضعیت میدانی پاسخ آن را داده است.

- کسانی که تحولات چند سال اخیر بین فلسطین و اسراییل و بین حزب الله و اسراییل را دنبال کرده اند، می دانند که دو، سه سال اخیر ایده ای طرح شده به نام وحده الساحات .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رسالت نوشت: معنای یکپارچگی مقاومت این گزاره هم از جانب سران مقاومت فلسطین مطرح شده و هم از جانب حزب الله و سید حسن نصرالله؛ در جریان جنگ سیف القدس ، حماس در حمایت از قدس و مسجدالاقصی، وارد جنگ با اسراییل شد و نصرالله نیز بعد از آن هشدار داد از این پس، کل منطقه به اهانت های اسراییل به قدس واکنش نشان می دهد و بعید نیست این مسئله به جنگ منطقه ای منجر شود.

سال گذشته نیز جهاد اسلامی درگیری خود با اسراییل را که در آگوست 2022 رخ داد و تیسیر الجعبری از سران جهاد ترور شد، وحده الساحات (جبهه های یکپارچه) نامید.

شاید این وعده گروه های مقاومت تا قبل از جنگ هفتم اکتبر امسال، بیشتر در سطح نظریه و تهدید مطرح بود، اما بعد از شروع جنگ و عملیات طوفان الاقصی، از یکسو حزب الله در جبهه شمالی فلسطین اشغالی وارد نبرد شده و از شرق دورتر، گروه های مقاومت عراقی و از جنوب دورتر، یمن وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جبهه های یکپارچه

جبهه های یکپارچه