مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 21:352024-01-13پزشكي

تحویل 2 دستگاه آزمایشگاهی از وام بانک جهانی به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور


سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از تحویل 2 دستگاه آزمایشگاهی تامین شده از محل وام بانک جهانی  (ICERP 2) به آزمایشگاه مرکز بهداشت نیشابور خبر داد.

- حامد جلالیان  در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: یک دستگاه اتوآنالیزور بیوشیمی و یک سل کانتر اتوماتیک از محل وام مرحله دوم بانک جهانی تامین و تحویل آزمایشگاه مرکز بهداشت نیشابور شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: از سال گذشته زیرساخت های لازم برای دریافت این تجهیزات فراهم شده است و طی بازدیدهای مکرر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تمامی نواقص برطرف شده است.

وی بیان کرد: دستگاه اتوآنالیزور بیوشیمی BS 430  با سرعت 400 تست در ساعت برای انجام آزمایشات بیوشیمی نظیر قند و چربی و آنزیم های کبدی به کار می رود و دستگاه سل کانتر اتوماتیک Mindray BC- 6200 خون شناسی برای بررسی کم خونی ها و اندکس های خونی کاربرد دارد.

جلالیان یادآور شد: در مرحله اول دریافت تجهیزات آزمایشگاهی نیز یک دستگاه Real Time-PCR که برای آزمایشات تخصصی و تشخیصی در حوزه ویروس شناسی کاربرد دارد به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور تحویل داده شد.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحویل 2 دستگاه آزمایشگاهی از وام بانک جهانی به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

تحویل 2 دستگاه آزمایشگاهی از وام بانک جهانی به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور