مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 10:052023-12-27اقتصادي

نقشه بازارساز برای دلار 47 هزار تومانی چطور پیاده می شود


بازارهای غیررسمی ارز پس از تعطیلات سال نو افزایشی شد، آن زمان بانک مرکزی نرخ رسمی ارز را تا محدوده 42 هزار و 500 تومان بالا برد و با ثابت نگاه داشتن نرخ ها در این محدوده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در اواخر سال 1401، معاملات ارز به تدرج وارد یک بازار شفاف و قانونی شد تا ابزار لازم برای سیاست گذاری ارزی مهیا شود.

بانک مرکزی در فصل بهار از طریق مرکز مبادله، نرخ غیررسمی ارز را تا 47 هزار تومان کاهش داد که به نظر می رسد در سه ماهه پایانی سال نیز این هدف را دنبال می کند.

* بازار ارز چگونه کنترل می شود؟ اواخر سال گذشته بود که بانک مرکزی از مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان بازار رسمی مبادلات ارزی رو نمایی کرد، براساس گفته مقامات بانک مرکزی، این بازار در راستای افزایش شفافیت و پیش بینی پذیری نرخ ارز در ایران شکل گرفت و در ادامه با راه اندازی ابزار مناسب برای پوشش ریسک قراردادهای ارزی، ثبات بازار ارز ایران را هدف قرار خواهد داد.

این سیاست که سال ها به عنوان خواسته اصلی فعالان اقتصادی ایران مطرح بود، در سال 1402 آثار بسیار مثبتی داشت و قدرت سیاست گذاری و مدیریت انتظارات بانک مرکزی را افزایش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه بازارساز برای دلار 47 هزار تومانی چطور پیاده می شود

نقشه بازارساز برای دلار 47 هزار تومانی چطور پیاده می شود