مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 12:102024-01-02اقتصادي

اجرای سامانه نوین آبیاری در 20 هزار هکتار از اراضی مستعد همدان


مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از اجرای 20 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی مستعد شهرستان خبر داد و گفت: طرح هوشمندسازی سامانه نوین آبیاری نیز در 14 هکتار از اراضی باغی روستای بوبوک آباد بخش شراء اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از  همدان، رحمان ایرانپور ظهر امروز در کارگروه سامانه های آبیاری شهرستان در محل جهاد کشاورزی همدان از اجرای 20 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد: از 26 هزار هکتار اراضی آبی مستعد، سیستم های نوین آبیاری در بیش از 20 هزار هکتار اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی سامانه های نوین آبیاری با استفاده از سامانه هوش آب نیز در سطح 14 هکتار از اراضی باغی روستای بوبوک آباد بخش شراء اجرا شده است افزود: این مهم برای اولین بار در سطح باغات شهرستان اجرایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

  مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: سامانه هوش آب با هدف دستیابی به برنامه ریزی سازگار با بحران کم آبی در بخش کشاورزی استفاده می شود از همین رو این سامانه راهکاری مدرن مبتنی بر فناوری روز جهان است.

  وی با تاکید بر اینکه این سامانه موجب ارتقای بهره وری و مصرف کم آب در بخش کشاورزی می شود گفت: با توجه به محدودیت های دسترسی به آب، اطلاعات بر خط هواشناسی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سامانه نوین آبیاری در 20 هزار هکتار از اراضی مستعد همدان

اجرای سامانه نوین آبیاری در 20 هزار هکتار از اراضی مستعد همدان