مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 14:152023-12-24اقتصادي

کابین های هوشمند خودرو باعث حواس پرتی رانندگان می شوند


اگرچه خودروها روزبه روز هوشمندتر می شوند و این امر مزایایی را به همراه دارد اما بررسی ها نشان می دهند که هوشمند شدن کابین خودروها ممکن است حواس پرتی رانندگان را به همراه داشته باشد.

- اگرچه خودروها روزبه روز هوشمندتر می شوند و این امر مزایایی را به همراه دارد اما بررسی ها نشان می دهند که هوشمند شدن کابین خودروها ممکن است حواس پرتی رانندگان را به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تکنولوژی نیوز چاینا، بررسی های موسسه آماری جی دی پاور (J.

D.

Power) نشان می دهند که خودروسازان تعداد فزاینده ای از عملکردهای موجود در وسایل نقلیه هوشمند را ارائه می کنند اما برخی از این عملکردها به تمرکز بیش از اندازه روی نمایشگرها نیاز دارند و ممکن است باعث حواس پرتی بصری شوند.

این موسسه در گزارشی که با همکاری آزمایشگاه اچ وی آر (HVR Lab) در دانشگاه تونگجی (Tongji University) چین تهیه شد، خاطرنشان کرد که چنین عملکردهایی ممکن است به بروز تصادف منجر شوند و تنها زمانی باید در دسترس قرار بگیرند که وسایل نقلیه به طور ایمن پارک شده باشند.

همچنین، این گزارش از خودروسازان خواست تا برای جلوگیری از خطرات احتمالی، عملکردهایی را انتخاب کنند که ارتباط چندانی با رانندگی در مراحل اولیه ندارند و اضافه کرد که ایمنی، اولویت اصلی وسایل نقلیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابین های هوشمند خودرو باعث حواس پرتی رانندگان می شوند

کابین های هوشمند خودرو باعث حواس پرتی رانندگان می شوند