مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 12:502024-01-17سياسي

52 نفر محکوم به قصاص در تهران رهایی یافتند


رییس شورای حل اختلاف استان تهران با اشاره به اینکه 62 درصد پرونده ها در شهر تهران به سازش ختم شده است، گفت: در 9 ماهه سال جاری 52 نفر محکوم به قصاص از قصاص رهایی یافته و همچنین در این مدت بیش از 2 هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی استان تهران از زندان آزاد شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، غلامرضا مهدوی رییس شورای حل اختلاف استان تهران اظهار کرد: در 22 شهریور سال جاری قانون شورا های حل اختلاف با محوریت دادگاه های صلح و سازش به تصویب نهایی رسید و در 7 آذر ماه سال جاری لازم الاجرا شد و شورا های حل اختلاف در حال حاضر به فلسفه اصلی خود که ایجاد صلح و سازش است، نزدیک شده و ایجاد دادگاه های صلح، خللی در کار شورا ها ایجاد نخواهد کرد.

وی یادآور شد: میانگین سازش در شورای حل اختلاف شهر تهران در 9 ماهه سال 1401 حدود 55 درصد و در شهر های تابعه 43 درصد و میانگین کل استان 50.

72 درصد بود.

رییس شورای حل اختلاف استان تهران اضافه کرد: به همت مجموعه همکاران در شورای حل اختلاف استان تهران این عدد در شهر تهران به 62 درصد و در شهر های تابعه به 50 درصد در 9 ماهه سال 1402 افزایش یافته است.

مهدوی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور دادگستری کل استان تهران پرونده هایی که امکان سازش در آن ها وجود دارد جهت صلح و سازش از دادسرا ها به شورا های حل اختلاف ارجاع داده می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

52 نفر محکوم به قصاص در تهران رهایی یافتند

52 نفر محکوم به قصاص در تهران رهایی یافتند