مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 07:552024-01-03اقتصادي

آیین شکر گذاری برداشت گل نرگس خوسف برگزار می شود


سومین آیین شکرگزاری برداشت گل نرگس این شهرستان فردا برگزار می شود.

- سید مهدی خبیری، مدیرجهاد کشاورزی خوسف در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: سومین آیین شکرگزاری برداشت گل نرگس این شهرستان فردا برگزار می شود.

وی با اشاره به اوج شکوفا شدن گل نرگس از نیمه های آبان تا نیمه های دی ماه در این شهرستان گفت: در برخی نقاط از ابتدای آبان برداشت گل نرگس شروع می شود.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل نرگس پایین است، افزود: به دلیل فرهنگ غنی دیار خوسف بیشتر این گل را به عنوان هدیه دادن به دیگران پرورش می دادند و خیلی به تجاری بودن آن توجهی نداشتند اما چند سالی است که در سبد معیشتی مردم شهرستان قرار گرفته و از لحاظ تجاری به آن توجه می شود.

به گفته وی هر چند سطح زیرکشت گل نرگس در خوسف کم است اما ارزش افزوده آن در واحد سطح بالاست طوری که اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد و باران های پاییزی هم به مدد نرگس کاران بیاید عایدی آن ها میلیاردی است.

مدیرجهاد کشاورزی خوسف سطح زیرکشت گل نرگس خوسف را 27 هکتار اعلام و پیش بینی کرد: امسال از این سطح زیرکشت 13 میلیون و 500 هزار شاخه گل برداشت شود.

به گفته خبیری هرچند در مقایسه با سال گذشته از میزان گل نرگس در خوسف به واسطه سرمای سال گذشته و گرما بهار امسال کاسته شده اما این کم شدن به مربوط به کاهش عملکرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین شکر گذاری برداشت گل نرگس خوسف برگزار می شود

آیین شکر گذاری برداشت گل نرگس خوسف برگزار می شود