مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 11:552023-12-31بين الملل

رنج فلسطینی ها در چله زمستان غزه؛ از نبود لباس گرم تا شیوع آنفلوانزا


فلسطینیان غزه در اوج بمباران های رژیم صهیونیستی با لباس های تابستانی از خانه هایشان آواره شدند و با رسیدن زمستان در سومین ماه متوالی جنگ و بسته ماندن گذرگاه ها تامین پوشاک گرم برای آنها مشقت بار شده است.

- گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: بچه های ما اگر از بمباران ها نمیرند از سرمای زمستان و گرسنگی خواهند مُرد این را آوارگان در یکی از مدارس آنروا در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه می گویند.

نزدیک به دو میلیون نفر از ساکنان نوار غزه، به ویژه در جنوب و مرکز آن، این روزها با تداوم تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی برای سومین ماه متوالی و رسیدن فصل سرما که فلسطینی ها آن را چله زمستان می خوانند از بحران کمبود لباس گرم رنج می برند.

چله زمستان که اوج فصل سرما محسوب می شود در تقویم فلسطین از اواخر دسامبر (آذرماه) آغاز می شود و تا اوایل فوریه هر سال ادامه دارد و بر خلاف بقیه ایام سال به هوای بسیار سردش معروف است.

 آواره شدن نزدیک به دو میلیون نفر از محل سکونت خود در نوار غزه آنها را با بلایای انسانی و بحران های بزرگی در نتیجه محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی مواجه کرده است.

  ارتش رژیم صهیونیستی گذرگاه های مرزی با غزه را مسدود، برق را قطع کرده و تنها اجازه ورود مقادیر بسیار کمی از مواد غذایی و کمک ها را از طریق گذرگاه رفح در جنوب نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنج فلسطینی ها در چله زمستان غزه؛ از نبود لباس گرم تا شیوع آنفلوانزا

رنج فلسطینی ها در چله زمستان غزه؛ از نبود لباس گرم تا شیوع آنفلوانزا