مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 20:552024-01-03اقتصادي

4 سناریو برای کم بارشی ها


هم میهن در گفت وگو با متخصصان محیط زیست نقش گاز متان، ابردزدی و خشکی دریاچه ارومیه بر کاهش بارندگی ها را بررسی کرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از هم میهن، تنها یک اظهارنظر از طرف رییس سازمان محیط زیست کافی بود تا ابهامی که چهارسال پیش درباره انتشار گاز متان از کف دریاچه ارومیه مطرح شده بود، دوباره سرباز کند.

او به احتمال تولید گاز متان از این دریاچه و تاثیر آن در محوشدن ابر های این دریاچه اشاره کرد؛ موضوعی که شاید جدید به نظر برسد، اما به گفته کارشناسان، مدت هاست در حال رخ دادن است.

این تنها یکی از سناریور هایی است که برای کم بارشی ها در حوضه آبریز ارومیه مطرح می شود، درحالی که کم بارشی ها تنها محدود به این منطقه نیست و کل کشور را فراگرفته و ابهامات زیادی ایجاد کرده است.

ماجرای ابردزدی، خشکی دریاچه ارومیه، گازمتان و.

تنها بخشی از ابهامات است که در ارتباط با کم بارشی های کشور و حوضه آبریز ارومیه مطرح می شود.

هرچند به استناد بررسی های انجام شده، گستردگی کمبود بارش به همین چند حوضه ختم نمی شود و حتی می توان آن را در ابعاد کشوری هم بررسی کرد.

طبق گزارشی که مرکز پژوهش های مجلس اواخر آذرماه امسال منتشر کرد، تقریباً نام تمام استان های کشور در فهرست استان های با کاهش باران دیده می شود و این یعنی کمبود بارش، فراتر از حوضه دریاچه ارومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 سناریو برای کم بارشی ها

4 سناریو برای کم بارشی ها