مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 19:012024-01-03سياسي

پورمحمدی: تاریخ انقلاب بدون جابجایی، حذف و بزرگنمایی روایت شود


مصطفی پورمحمدی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه قصد ما جابجایی، حذف و بزرگنمایی در روایت تاریخ نیست، افزود: تاریخ را اگر درست و خوب بازگو کنیم مورد اقبال قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آستانه روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی نشست چالش های روایتگری تاریخ انقلاب در رسانه؛ مسئولیت مراکز تاریخی - اسنادی صبح امروز با حضور مدیران مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست با یادآوری پیام حضرت امام خمینی(ره) در 5 مرداد 1357 برای بررسی دقیق تاریخ این نهضت اسلامی با هدف بیداری نسل های آینده و جلوگیری از غلط نویسی مغرضان گفت: امام همیشه بر روایت درست تاریخ انقلاب اسلامی تاکید داشتند تا مبادا از دوران پهلوی تصویر انوشیروان عادل را بسازند.

یکی از مهم ترین دستورات ایشان در ماه های آخر حیات پربرکتشان نامه به آقای سید حمید روحانی در 25 دی ماه 1367 و واگذاری مأموریت تدوین تاریخ انقلاب اسلامی بود تا به فرموده ایشان تاریخ آنگونه که هست و اتفاق افتاده ثبت شود و هدف قیام مردم مشخص شود و نشان داده شود که چگونه مردم علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پورمحمدی: تاریخ انقلاب بدون جابجایی، حذف و بزرگنمایی روایت شود

پورمحمدی: تاریخ انقلاب بدون جابجایی، حذف و بزرگنمایی روایت شود