مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 22:552024-01-09پزشكي

اهدای زندگی به 506 بیمار نیازمند به عضو


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون 131 مورد عمل پیوند اعضا در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه انجام شده است که این میزان موجب نجات و ادامه زندگی 506 بیمار نیازمند به عضو شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد: اهدا کنندگان مرگ مغزی از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بودند که با تلاش واحد فراهم آوری اعضای پیوندی  این دانشگاه شناسایی شدند و از مجموع این تعداد 73 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، بیرجند، بجنورد، تربت جام، تربت حیدریه و گناباد بوده است.

  وی با اشاره به روند افزایشی اهدای عضو در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری 92 مورد پیوند کلیه، 72 مورد پیوند کبد، 14 مورد پیوند قلب، 2 مورد پیوند کلیه و کبد همزمان، 7 مورد پیوند کلیه و پانکراس همزمان، 212 مورد پیوند قرنیه و 107  مورد پیوند پوست در مشهد انجام شده است.

  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه انجام این پیوندها را  مدیون ایثار و از خودگذشتگی خانواده های مرگ مغزی هستیم که با تصمیم خود موجب نجات جان هموطنان خود شده اند تاکید کرد: تمامی اعمال جراحی پیوند اعضا بصورت رایگان و تحت پوشش سازمانهای بیمه گر و صندوق جمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای زندگی به 506 بیمار نیازمند به عضو

اهدای زندگی به 506 بیمار نیازمند به عضو