مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 10:202024-01-11بين الملل

گرفتاری آمریکا در تله راهبردی خودساخته


آمریکا در صدد است با ایجاد یک بحران و گره کور راهبردی در اطراف چین، مانع از تمرکز این کشور بر روی هژمونی اقتصادی پکن در نظام بین الملل شوند.

اما به نظر می رسد آمریکا متوجه تبعات این بحران سازی نیست! - آمریکا در صدد است با ایجاد یک بحران و گره کور راهبردی در اطراف چین، مانع از تمرکز این کشور بر روی هژمونی اقتصادی پکن در نظام بین الملل شوند.

اما به نظر می رسد آمریکا متوجه تبعات این بحران سازی نیست! فارس پلاس؛ ​​​​​​​حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: مداخله گرایی دولت آمریکا در شرق آسیا واردمرحله جدیدی شده و حتی ملاقات اخیر بایدن و شی جی پینگ درواشنگتن نتوانسته مانع از تشدید تنش ها میان طرفین شود.

آمریکا رسما ابهام استراتژیک را در قبال تایوان کنار گذاشته و با تجهیز نظامی و مالی تایپه، در صدد خلق مناعه ای جدید در شرق آسیا ( محیط پیرامونی چین) بر آمده است.

هدفگذاری آمریکایی ها از این رویکرد مشخص است: آنها در صددند با ایجاد یک بحران و گره کور راهبردی در اطراف چین، مانع از تمرکز این کشور بر روی هژمونی اقتصادی پکن در نظام بین الملل شوند.

 اما به نظر می رسد آمریکا متوجه تبعات این بحران سازی نیست! قطعا واشنگتن و نظام بیت المال از وقوع یک جنگ در شرق آسیا آسیب خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتاری آمریکا در تله راهبردی خودساخته

گرفتاری آمریکا در تله راهبردی خودساخته