مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 10:502024-01-10بين الملل

در صورت وقوع جنگ میان چین و تایوان چه بر سر اقتصاد جهان می آید؟


این جنگ بالغ بر 10 تریلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت که برابر با 10 درصد از تولید ناخالص داخلی در کل جهان است؛ هزینه گزافی که خسارت های ناشی از جنگ اوکراین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، یورونیوز در گزارشی نوشت: رشد اقتصادی و نظامی چین در کنار افزایش مداوم حس ملی گرایی در تایوان، و روابط پرنوسان پکن و واشنگتن به این معناست که شرایط برای شروع یک بحران فراهم است.

با وجود همه این مسائل به نظر می رسد که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 13 ژانویه در تایوان همچون یک نقطه عطف بالقوه در تشدید تنش ها است.

تهاجم چین به تایوان به طور کلی پای ایالات متحده و احتمالاً ژاپن، استرالیا و بریتانیا را به جنگ باز خواهد کرد.

هزینه های بسیار زیاد جانی و مالی وقوع جنگ بر سر حق حاکمیت در تایوان به حدی زیاد است که حتی آنهایی که از وضعیت موجود هم ناراضی هستند علاقه ای به پذیرش چنین خطر بزرگی ندارند.

براساس برآورد هزینه ای که صفحه اقتصادی بلومبرگ در روز سه شنبه از وقوع جنگ در تایوان کرده است، این جنگ بالغ بر 10 تریلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت که برابر با 10 درصد از تولید ناخالص داخلی در کل جهان است؛ هزینه گزافی که خسارت های ناشی از جنگ اوکراین، همه گیری کووید-19 و بحران مالی جهانی در سال های 2007 و 2008 همگی در برابر آن ناچیز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در صورت وقوع جنگ میان چین و تایوان چه بر سر اقتصاد جهان می آید؟

در صورت وقوع جنگ میان چین و تایوان چه بر سر اقتصاد جهان می آید؟