مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 11:552024-01-02سياسي

بومی سازی 90 درصدی تجهیزات آزمایشگاهی


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری با بیان این که برگزاری نمایشگاه ایران ساخت جریان ساخت ابزار آزمایشگاهی را در کشور ایجاد کرد، - گفت: با چنین جریانی به جرأت می توان گفت بالغ بر 90 درصد تجهیزات آزمایشگاهی مواد و ابزارهای تست و آزمون در کشور بومی سازی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، مواد و تست و آزمون، تجهیزات آزمایشگاهی و ابزارهای تست و آزمون را از زیر ساخت های توسعه فناوری هر کشوری دانست و افزود: اگر این تجهیزات را در اختیار نداشته باشیم، توسعه رخ نمی دهد.

وی ادامه داد: در 10 سال قبل دانشگاه ها به دلیل نداشتن ابزارهای آزمایشگاهی، هم در پژوهش و هم در آموزش مشکل داشتند؛ ضمن آنکه بسیاری از دانشگاه ها به دلیل تحریم، قادر به کالیبره کردن تجهیزات آزمایشگاهی نبودند و یا مواد اولیه تجهیزات آزمایشگاهی آنها تامین نمی شد؛ از این رو بسیاری از دستگاه ها بعضا با قیمت چند صد میلیون دلاری معطل و بلااستفاده باقی می ماند.

دهقانی فیروزآبادی برگزاری رویداد نمایشگاه ایران ساخت را حاصل خوش فکری برای توسعه و تولید ابزارهای آزمایشگاهی توصیف کرد و یادآور شد: این نمایشگاه با سیاست های درستی چون لیزینگ و پرداخت یارانه به مجموعه های دانشگاهی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی 90 درصدی تجهیزات آزمایشگاهی

بومی سازی 90 درصدی تجهیزات آزمایشگاهی