مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 03:552024-01-08بين الملل

تانک لئوپارد بلای جان اوکراین شده است


بر اساس گزارش یک نشریه آلمانی، تانک های لئوپاردی که این کشور بعد از جنجال فراوان به ارسال آنها به اوکراین رضایت داد تنها برای اجرای مانور نظامی مناسب بوده و در جنگ کارایی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آلمانی اشپیگل گزارش داد، یک کمیسیون آلمانی که اخیرا از مرکز تعمیرات تانک های لئوپارد در لیتوانی بازدید کرد متوجه شد خیلی از این تانک ها قبل از آنکه در میدان جنگ آسیبی پیدا کنند تنها به دلیل طی چند هزار کیلومتر مسافت نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

طبق گزارش این روزنامه، هم افسران اوکراینی و هم افسران آلمانی گفتند نگهداری از این تانک های آلمانی بسیار سخت بوده و در شرایط رزم 10 برابر سریعتر از شرایط مانور و رزمایش، دچار فرسایش می شوند.

این کمیسیون آلمانی که قبل از کریسمس به این مرکز تعمیرات تانک های لئوپارد رفته، از مشاهده تعداد قابل توجه تانک هایی که صرفا به دلیل ایرادهای مکانیکی و الکترونیکی و نه آسیب پیدا کردن در نبرد نیاز به تعمیر پیدا کرده اند شگفت زده شد.

اشپیگل در این گزارش خود نوشت: به نظر می رسد بزرگترین مشکل تانک های آلمانی که در خدمت اوکراینی ها هستند حملات دشمن یا شلیک گلوله از سوی روسها نیست و خراب شدن آنها ناشی از نواقص دیگری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تانک لئوپارد بلای جان اوکراین شده است

تانک لئوپارد بلای جان اوکراین شده است