مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 15:202024-01-02دانش

بررسی 160 طرح پژوهشی در کمیته اخلاق در پزشکی دانشگاه آزاد دزفول


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به ضرورت بررسی پژوهش هایی مرتبط با موجودات زنده در کمیته اخلاق در پزشکی، گفت: تاکنون 160 پرونده طرح های پژوهشی و تحقیقاتی توسط کمیته اخلاق در پزشکی در این دانشگاه بررسی شده است.

- ایسنا/خوزستان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به ضرورت بررسی پژوهش هایی مرتبط با موجودات زنده در کمیته اخلاق در پزشکی، گفت: تاکنون 160 پرونده طرح های پژوهشی و تحقیقاتی توسط کمیته اخلاق در پزشکی در این دانشگاه بررسی شده است.

دکتر علی ارشادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بحثی به نام اخلاق در پژوهش های پزشکی جود دارد که بر مبنای آن تمامی پژوهش هایی که با موجودات زنده حتی با سلول در ارتباط است حتی اگر به صورت مدل سازی عددی باشد، باید مجوز اخلاق در پژوهش را دریافت کنند.

هر دانشگاه می تواند مجوزی در این ارتباط از وزارت بهداشت دریافت کند و کمیته ای در دانشگاه تشکیل دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد دزفول با توجه به وجود رشته های زیست شناسی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، تربیت بدنی، پرستاری و مامایی، برای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی خود که با انسان و موجودات زنده در ارتباط است، نیاز به تاییدیه از سوی کمیته اخلاق در پژوهش دارد و بنابراین مجوز این کمیته را دریافت و آن در دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی 160 طرح پژوهشی در کمیته اخلاق در پزشکی دانشگاه آزاد دزفول

بررسی 160 طرح پژوهشی در کمیته اخلاق در پزشکی دانشگاه آزاد دزفول