مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 22:402023-12-26دانش

ناشناخته بودن گسل مسبب 3 زمینلرزه ای که موجب ویرانی تهران شدند


عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله معتقد است 3 زلزله موجب ویرانی تهران شده است، ولی اینکه کدام یک از گسل ها موجب خرابی تهران شده است، - عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله معتقد است 3 زلزله موجب ویرانی تهران شده است، ولی اینکه کدام یک از گسل ها موجب خرابی تهران شده است، کسی نمی داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خالد حسامی آذر، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در نشست تخصصی ملاحظات ساخت و ساز در پهنه های گسلی و آخرین دستاوردهای موجود که در پژوهشگاه زلزله شناسی برگزار شد، گفت: به دلیل فشار صفحه عربستان و هند به سمت ایران، البرز و زاگرس به دلیل این فشار در حال کوتاه شدن هستند، به گونه ای که کوه زاگرس 7 میلی متر در سال کوتاه تر می شود.

وی ادامه داد: گسل های ایران سالانه یک تا 3 میلی متر جا به جایی دارند، ولی این میزان برای همه گسل های ایران صادق نیست، بلکه استثناهایی نیز وجود دارد؛ میزان جابه جایی گسل تبریز سالی 8 میلی متر و این میزان برای گسل میناب-زندان 16 میلی متر در سال و در گسل مکران سالانه 20 میلی متر جا به جایی نشان می دهد.

حسامی آذر با اشاره به گسل های تهران، اظهار کرد: زمینلرزه ها در ایجاد فرونشست اثرگذارند، به گونه ای که اگر در منطقه ای آب های زیر زمینی بردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناشناخته بودن گسل مسبب 3 زمینلرزه ای که موجب ویرانی تهران شدند

ناشناخته بودن گسل مسبب 3 زمینلرزه ای که موجب ویرانی تهران شدند