مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 09:102024-01-03اقتصادي

خانه باغ ابراهیم فکر آزاد پاتوق اهالی فرهنگ شد


خانه برادران وجر در محله ساغریسازان رشت، به نام «خانه باغ» به همت مینو فکرآزاد، احیا شده و گه گاهی پذیرای مسافرانی است که رشت را برای گردش و اقامت انتخاب کرده اند.

- ایسنا/گیلان خانه برادران وجر در محله ساغریسازان رشت، به نام خانه باغ به همت مینو فکرآزاد، احیا شده و گه گاهی پذیرای مسافرانی است که رشت را برای گردش و اقامت انتخاب کرده اند.

در محله ساغریسازان رشت و نزدیک به مسجد تاریخی گلدسته، خانه ای است که در گذشته، محل اتراق چاروادارها و چانچوکشانی بود که از سمت پل عراق، بار و کالا و محصولات کشاورزی روستاها را به شهر رشت می آوردند.

بارفروشانی که با وسایل آن زمان و گاه با پای پیاده از سمت محله رودبارتان به سمت محله ساغریسازان و بازار رشت می آمدند و ناچار شب را در رشت بیتوته می کردند.

و جای ارزان قیمتی که مناسب آنها باشد، خانه برادران وجر، بود.

اکنون خانه برادران وجر، به نام خانه باغ به همت مینو فکرآزاد، احیا شده و گه گاهی پذیرای مسافرانی است که رشت را برای گردش و اقامت انتخاب کرده اند.

گه گاه، می بینیم، تورهای رشت گردی پیاده که توسط فعالان فرهنگی در محله ساغریسازان، عناصر هویتی محله ساغریسازان را برای گردشگران توضیح می دهند، در آخرین بخش برنامه، مکثی ولو کوتاه در خانه باغ دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه باغ ابراهیم فکر آزاد پاتوق اهالی فرهنگ شد

خانه باغ ابراهیم فکر آزاد پاتوق اهالی فرهنگ شد