مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 13:352024-01-15بين الملل

پیام مهم نخستین جلسه دیوان لاهه درباره نسل کشی اسراییل در غزه


برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، افزون بر تشدید فشار جهانی بر نتانیاهو برای پایان دادن به جنگ،متحدان غربی را بر سر دو راهی حمایت یا رویگردانی از وی قرار داده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند روزهای پنج شنبه (21 دی) نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی را به اتهام نسل کشی مردم فلسطین در نوار غزه آغاز کرد؛ جلسه ای که به روز جمعه هم کشیده شد.

اواخر ماه دسامبر بود که آفریقای جنوبی این پرونده را به دیوان بین المللی دادگستری تسلیم و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در طول جنگ اعلام شده خود علیه حماس در غزه اقدام به نسل کشی کرده است و از این مرجع قانونی خواست تا تمهیداتی اتخاذ کند که نیروهای ارتش رژیم به طور موقت هم که شده از ادامه عملیات مرگبار خود در منطقه دست بردارند.

به گفته مقام های این کشور آفریقایی، رژیم صهیونیستی از تعهدهای خود نسبت به معاهده بین المللی کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی یا به اختصار کنوانسیون نسل کشی تخطی کرده است.

در شکایت 84 صفحه ای آفریقای جنوبی از تل آویو استدلال شده که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ناقض الزام ها و تعهدها بر اساس کنوانسیون نسل کشی 1948 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام مهم نخستین جلسه دیوان لاهه درباره نسل کشی اسراییل در غزه

پیام مهم نخستین جلسه دیوان لاهه درباره نسل کشی اسراییل در غزه