مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 16:352023-12-22فرهنگي

«ای ایران، ایرانِ» محمد نوری چگونه ساخته شد؟ + صوت


محمد نوری یکی از صداهای آشنا و دلنشین موسیقی ایران است که بارها صدای او را از جعبه جادویی تصویر و یا رادیو شنیده ایم؛ هنرمندی که صدای او قطعات مشهوری چون «جان مریم»، - محمد نوری یکی از صداهای آشنا و دلنشین موسیقی ایران است که بارها صدای او را از جعبه جادویی تصویر و یا رادیو شنیده ایم؛ هنرمندی که صدای او قطعات مشهوری چون جان مریم ، کهکشان عشق ، سرزمین محبوب من و ای ایران، ایران را برایمان خاطره ساز کرده است و از قطعه ای ایران، ایران او با آهنگسازی فریدون شهبازیان به عنوان یک قطعه باشکوه ملی یاد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز جمعه یکم دی ماه سالروز 94 سالگی محمد نوری است؛ هنرمندی که در سال 89 در پی ابتدا به سرطان درگذشت ولی بیش از 300 قطعه آوازی برای ما به جای گذاشت.

در بین این 300 قطعه؛ ای ایران ، سفرهای دور ، آواز سرزمین خورشید ، جان مریم ، عروسی ، چشمان آبی و دریا ، انتظار ، لانه متروک ، باران ها ، ترانه های چوپان ، سرزمین گیلان ، شالیزار ، ای به خفته دل ، تو بیو ، نشونشو ، لالایی شیرازی و آواز سرزمین خورشید قطعات ماندگاری هستند که نوری از خود به جا گذاشته است.

البته نوری در خاطره جمعی مردم ایران بیشتر به اجرای قطعاتی با تم میهنی شهرت دارد که برهمین اساس قطعه ای ایران، ایران از او بارها به گوش هر کدام از ما خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ای ایران، ایرانِ» محمد نوری چگونه ساخته شد؟ + صوت

«ای ایران، ایرانِ» محمد نوری چگونه ساخته شد؟ + صوت