مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 19:412023-12-25سياسي

راست و دروغ ماجرای واردات 2میلیون تنی برنج


رییس نظام صنفی کشاورزی، قاسم پیشه ور، حداکثر حجم برنج مورد نیاز کشور را 3میلیون تن دانسته و می گوید کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

واردات یک میلیون و 780 هزار تنی برنج به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون دلار در سال گذشته و همچنین حواشی دستور مخبر معاون اول رییس جمهور به وزیر جهاد، بهانه ای شد تا شکایت کشاورزان به تریبون مجلس شورای اسلامی برسد و یکی از نمایندگان ادعای بروز تخلف در این زمینه را مطرح کند.

 برداشت متفاوت از نامه معاون اول رییس جمهور درباره لغو واردات برنج در سال های گذشته وزارت جهاد کشاورزی در چهار ماه فصل برداشت، واردات برنج را ممنوع می کرد تا تولیدکننده داخلی ضرر نکند؛ واردکنندگان اما با نوشتن نامه به معاون اول رییس جمهور به دنبال لغو یا محدود کردن مدت زمان ممنوعیت واردات هستند.

یکی از استدلال ها برای واردات برنج، نامه ارسالی محمدرضا محمدخانی رییس انجمن واردکنندگان برنج، در 19 تیر سال جاری به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لغو و یا کاهش زمان واردات برنج از چهار ماه به 2 ماه است که منجر به صدور دستوری از معاون نخست رییس جمهور خطاب به وزیر جهادکشاورزی پیرامون لغو ممنوعیت واردات می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راست و دروغ ماجرای واردات 2میلیون تنی برنج

راست و دروغ ماجرای واردات 2میلیون تنی برنج