مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 14:052024-01-07سياسي

عوامل انتحاری جنایت کرمان در کدام کشورها فعالیت داشتند؟


مهدی جهان تیغی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه زنده تلویزیونی به تبیین ابعاد مختلف حادثه تروریستی کرمان پرداخت.

-   کارشناس مسائل سیاسی درباره نوع عملیات جنایت کرمان گفت: شیوه عملیات صورت گرفته با شیوه فعالیت داعش همخوانی دارد و بعد از این جنایت اینک نام داعش خراسان بیشتر مطرح است؛ تمرکز این گروه تروریستی بر حوزه آسیای مرکزی، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و ایران است و به همین دلیل هویت برخی از این عوامل جنایت کرمان نیز، تاجیک بود و از این منطقه تحت آموزش داعش خراسان بودند.

در همین حال باید به این مسئله آگاه بود که همچنان موضوع هدایتگری و پازل چینی رژیم صهیونیستی و آمریکا بر عملیات داعش وجود دارد و میزان هدایتگری این دو همچنان مورد بحث و مدنظر هست.

  وی افزود: آمریکا و اسراییل همواره سعی کردند فعالیت داعش را به مناطق مختلف انتقال و گسترش بدهند و به همین دلیل مشاهده می کنید که بعد از نابودی سازمان داعش در سوریه، این جریان در مناطقی مانند آسیای مرکزی و جذب عناصراز کشورهای همچون تاجیکستان ادامه حیات می دهد.

بعد از زمانی که سازمان داعش توسط رشادت های افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت از بین رفت، باقی اعضای داعش در گروه های پراکنده قرار گرفتند و  قدرت هدایتگری و اشراف سرویس های غربی و اسراییلی بر این گروه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل انتحاری جنایت کرمان در کدام کشورها فعالیت داشتند؟

عوامل انتحاری جنایت کرمان در کدام کشورها فعالیت داشتند؟