مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 12:552024-01-11اقتصادي

چرا خطر کمبود آب در کشور جدی است؟


گرمای سراسری در ایران نمود بیشتری داشته است، زیرا بی مبالاتی در مصرف به ویژه در حوزه کشاورزی، صنعت و برداشت های بی رویه از دریاچه ها، رودها و منابع زیرزمینی در کنار محقق نشدن بارش های پاییزی، - کشور را دچار چالش جدی و خالی شدن بیش از 70 درصد سدهای کشور وضعیت بحرانی ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ملیحه زرین پور؛ کارشناس مسائل اجتماعی در این باره نوشت: پایان پاییز با کم بارشی و آغاز زمستان با هوایی سرد و خشک خبرهای خوشی در راه ندارد و حاکی از کم آبی و خشکسالی تابستان آینده دارد؛ تا جایی که از هم اکنون مسئولان به فکر برنامه ریزی برای مقابله با خشکسالی و تأمین آب مورد نیاز مردم افتاده اند.

به گفته مسئولان و طبق برآوردهای انجام شده، 70 درصد دشت های کشور در محدوده بحرانی قرار دارد و معاون راهبری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد، بارش های خوب پاییزی که پیش تر پیش بینی شده بود، محقق نشده است.

ایران وارد چهارمین سال خشکسالی شده و از آغاز سال جاری تاکنون تنها 36 میلی متر بارندگی داشته است.

ادامه این روند وضعیت آبی کشور را بغرنج تر می کند.

نابودی دشت ها و منابع آبی زیرزمینی در کشورمان با وجود اقلیم خشک و برخی بی مبالاتی ها در مصرف آب در حوزه خانگی، صنعت و کشاورزی کشور را به ابربحران جدی آب مواجه کرده است بحران آبی بارندگی در سال ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا خطر کمبود آب در کشور جدی است؟

چرا خطر کمبود آب در کشور جدی است؟