مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 23:462024-01-14سياسي

صنایع بزرگ قزوین به اهمیت تقویت اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری داشته باشند


رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان از کل اقتصاد ملی به تازگی از یک درصد عبور کرده است.

باید به این نکته توجه کرد شرکت های کوچک در این عرصه نقش آفرین هستند و اگر شرکت های بزرگ به حوزه دانش بنیان نپیوندند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، نشست صاحبان صنایع بزرگ استان قزوین عصر امروز با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، مهدی کرامتی مدیر کل دبیرخانه شورای راهبردی فناوری و تولیدات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران و صاحبان صنایع استان در سالن همایش پارک علم و فناوری برگزار شد.

جعفر احمدی رییس پارک علم و فناوری استان قزوین در این نشست اظهار کرد: نزدیک به 52 هزار پایان نامه از سال 1400 به نگارش درآمده که فقط 748 پایان نامه تقاضا محور بوده و عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه با وجود جهش قابل توجه علمی کشور، در بحث ارتباط با صنعت اتفاق های خوبی رقم نخورده است، افزود: ایران در سال 2020، در شاخص نوآوری به رتبه 53 دنیا رسید اما در بین 132 کشور از نظر زیر شاخص های ارتباط با صنعت، رتبه خوب ندارد.

این مسوول، پارک های علم و فناوری را حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت برشمرد و تصریح کرد: سهم اقتصاد دانش بنیان از کل اقتصاد ملی به تازگی از یک درصد عبور کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع بزرگ قزوین به اهمیت تقویت اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری داشته باشند

صنایع بزرگ قزوین به اهمیت تقویت اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری داشته باشند