مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:552023-12-26بين الملل

خیانت روسیه به کشورها از عادت دیپلماتیک است!


در دوره جنگ هشت ساله تحمیل شده به مردم ایران نیز شوروی بزرگ ترین و مهم ترین منبع تأمین کننده اسلحه برای رژیم عراق به رهبری صدام حسین بود.

در زمان یلتسین نیز روسیه ضعیف اجازه ابتکار عمل ایران در قفقاز را گرفت و حتی در مناسبات ایران و ارمنستان و خطوط انتقال .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه شرق، اگرچه بار ها مقامات مختلف کشور اعلام کرده اند که تمامیت ارضی خط قرمز است و درباره حفظ تمامیت ارضی تعارفی در میان نیست؛ اما در کمتر از یک سال روسیه برای بار دوم حمایت خود را از موضع امارات و برخی کشور های عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس ابراز کرد.

 روسیه یک بار در تیرماه سال جاری با امارات و کشور های عربی همسو بیانیه ای علیه ایران امضا کرد و برای بار دوم نیز در آخرین روز های آذرماه پای بیانیه ضد تمامیت ارضی ایران را امضا کرد.

در چند سال گذشته از تریبون های مختلف بر همسویی روسیه با ایران و امضای موافقت نامه جامع همکاری 20 ساله میان ایران و روسیه تأکید شده و حتی گفته شده توافق مشارکت راهبردی روسیه با ایران در دست کار و بررسی است؛ اما با وجود چنین ادعا هایی یکی از بدیهی ترین اصول همکاری جامع یا توافق مشارکت راهبردی دفاع از تمامیت ارضی ایران و مخالفت با هر اقدام ضد ایرانی دراین باره است؛ اما برخلاف این باور روسیه گویی در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیانت روسیه به کشورها از عادت دیپلماتیک است!

خیانت روسیه به کشورها از عادت دیپلماتیک است!