مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 01:002024-01-15اجتماعي

بارورسازی ابرها منجی جهان ازخشکسالی و کم بارشی است؟


یک کارشناس هواشناسی با ارائه گزارشی از تاریخچه بارورسازی ابرها و طرح های مطالعاتی در این زمینه اظهار کرد: کشورهای بسیاری به موضوع بارورسازی ابرها پرداخته ­اند و مقالات بسیاری در مجلات معتبر علمی به چاپ رسیده است اما در هیچ یک از آن ها موردی یافت نمی­ .

- یک کارشناس هواشناسی با ارائه گزارشی از تاریخچه بارورسازی ابرها و طرح های مطالعاتی در این زمینه اظهار کرد: کشورهای بسیاری به موضوع بارورسازی ابرها پرداخته ­اند و مقالات بسیاری در مجلات معتبر علمی به چاپ رسیده است اما در هیچ یک از آن ها موردی یافت نمی­ شود که ادعا کرده باشند از این طریق مشکل کم آبی و خشکسالی را حتی در مناطق کوچک و برای کوتاه مدت حل کرده باشند.

 ایران به چهارمین سال خشک وکم بارش وارد شده است و بارش های کمتر از نرمال و دمای هوای بیش از نرمالی را تجربه کرد که به گفته مسئولان و کارشناسان از گرمایش هوا و تغییرات اقلیمی سرچشمه می گیرد.

 مسئله دیگری که این روزها بسیار مطرح شده، بارورسازی ابرها برای افزایش بارندگی های کشور است و به گفته سازمان هواشناسی کشور سازمانی ذیل وزارت نیرو مسئولیت اجرای طرح بارورسازی ابرها را برعهده گرفته وممکن است بارورسازی ابرها سبب افزایش 10 درصدی راندمان بارش شود اما راهکار عملی و موفقی برای فرار از خشکسالی به ویژه برای مناطقی مثل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارورسازی ابرها منجی جهان ازخشکسالی و کم بارشی است؟

بارورسازی ابرها منجی جهان ازخشکسالی و کم بارشی است؟