مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 00:002023-12-21بين الملل

نیروهای تفحص چگونه می فهمند اجساد کشف شده ایرانی هستند یا عراقی؟


با توجه به اینکه پیکر جمعی از شهدای جنگ تحمیلی در خاک عراق تفحص می شد، باید این اجساد با نشانه هایی مشخص می شد که مربوط به نیروهای ایرانی هستند یا عراقی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حماسه و مقامت خبرگزاری فارس، بعد از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران پیکر 50 هزار شهید مفقودالاثر ماند که در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین، پیکر حدود 47 هزار و 500 شهید کشف شد.

برخی از شهدا شناسایی شدند و برخی دیگر که شناسایی نشدند به عنوان شهید گمنام در نقاط مختلف سراسر کشور به خاک سپرده شدند.

با توجه به اینکه پیکر جمعی از شهدا در خاک عراق تفحص می شد و گاهی هم در خاک ایران اجساد عراقی کشف می شد، باید این اجساد با نشانه هایی مشخص می شد که مربوط به شهدای ایرانی هستند یا کشته های عراقی.

کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در این باره پاسخ می دهد که عملیات تفحص شهدا بر اساس نقشه های عملیاتی زمان جنگ، اطلاعات فرماندهان سطوح مختلف و حتی رزمندگان انجام می شود؛ یعنی کاوش شهدا بر اساس اطلاعات دقیق انجام می گیرد.

وقتی پیکری تفحص می شود، نشانه های زیادی برای تشخیص ایرانی یا عراقی بودن این پیکر وجود دارد که بد نیست شما هم این نشانه ها را بدانید: 1ـ پوتین ایرانی، نوشته تاف به صورت لاتین و یا کلماتی مانند (پیروزی، وین) در زیر آنها دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای تفحص چگونه می فهمند اجساد کشف شده ایرانی هستند یا عراقی؟

نیروهای تفحص چگونه می فهمند اجساد کشف شده ایرانی هستند یا عراقی؟