مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 11:222024-01-02اقتصادي

تنش آبی، بحرانی ماندگار در گلستان


استان گلستان جزء چهار استان با تنش آبی شدید است که این معضل در شرق گلستان با بحران جدی تری مواجه بوده و به عنوان یک بحران ماندگار تداعی می شود.

- خبرگزاری فارس گلستان- فاطمه عبدی: شرق استان گلستان با هفت شهرستان و جمعیتی حدود یک میلیون نفر دارای اقلیم های مختلف است که متاسفانه در حوزه زیرساخت های اولیه و اساسی دارای عقب ماندگی های عمیق نسبت به مرکز استان است.

در سال های اخیر تغییر اقلیم، کاهش بارندگی، استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی، برداشت بی رویه و برخی اوقات غیرمجاز از چاه های کشاورزی باعث شده تا استان گلستان به عنوان چهارمین استان دارای تنش آبی و بحران جدی کمبود آب شرب در کشور معرفی شود و شرق گلستان نیز به نسبت مرکز استان، با بحران جدی کمبود آب شرب مواجه است و این تنش به بحرانی ماندگار تبدیل شده است.

* 15 روستای گنبدکاووس فاقد آب شرب بهداشتی هستند شهرستان های شرق گلستان در حوزه های زیرساختی مانند حوزه آب و برق دچار عقب ماندگی هستند و علاوه بر کاهش آبدهی آب های زیرزمینی و چاه های آب، فرسودگی شبکه توزیع و خط انتقال آب این مشکل و کمبود را دو چندان کرده است.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در حال حاضر 15 روستای در شهرستان گنبدکاووس شامل 14 روستا در نوار مرزی و یک روستا در بخش مرکزی شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی، بحرانی ماندگار در گلستان

تنش آبی، بحرانی ماندگار در گلستان