مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 07:402024-01-16سياسي

عاقبت فرارهای پهلوی


«فرار» های محمدرضا پهلوی شهره عام و خاص است.

او یک بار در تاریخ 25 مرداد 1332 تحت تاثیر آمریکایی ها و انگلیسی ها و برای بی خبر نشان دادن خودش و دربار از طرح کودتا از ایران فرار کرد و به بغداد و رم رفت و بار دیگر در تاریخ 26 دی 1357 سه روز بعد از موافقت با پیشنهاد .

- فرار های محمدرضا پهلوی شهره عام و خاص است.

او یک بار در تاریخ 25 مرداد 1332 تحت تاثیر آمریکایی ها و انگلیسی ها و برای بی خبر نشان دادن خودش و دربار از طرح کودتا از ایران فرار کرد و به بغداد و رم رفت و بار دیگر در تاریخ 26 دی 1357 سه روز بعد از موافقت با پیشنهاد علی امینی مبنی بر تشکیل شورای سلطنت و به خیال تضمین حفظ سلطنت از ایران گریخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز بیست و ششم دی چهل و پنجمین سالروز دومین فرار محمدرضا پهلوی از ایران در سال 1357 است.

حاکمان انگلیسی که خود در نافرمانی و به قدرت رساندن قذاق تندخوی قاجار، میدان دار بودند و طومار خاندان قاجار را به دست همین قذاق در هم پیچیدند و از قدرت ساقط کردند، با اطلاع از تمایل پهلوی پدر به مظاهر فرهنگ و صنعت آلمان ها، غضب کرده و دیگ خشم شان چنان به جوش آمد که او را بعد از 16 سال از سلطنت خلع و از ایران اخراج کردند.

آنان که همواره شرایط سیاسی و اجتماعی ایران را رصد و کنترل می کردند و از وفاداری دست نشانده های شان در دربار پهلوی مطلع بودند به پش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاقبت فرارهای پهلوی

عاقبت فرارهای پهلوی