مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:202024-01-10فرهنگي

زنجان میزبان اقوام ایرانی است


نمایشگاه اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات فرهنگی و هنری استان ها در زنجان در حال برگزاری است.

- نمایشگاه اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات فرهنگی و هنری استان ها از 18 دی ماه با پیام اقوام ایران زمین هم گرایی و وحدت بین اقوام مختلف ایرانی آغاز به کار کرده است.

تقویت وحدت ملی و حفظ میراث فرهنگی کشور و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم و برای مردم از مهمترین اهداف جشنواره اقوام ایرانی است.

در این نمایشگاه، مشارکت کنندگانی از استان های زنجان، کردستان، گیلان، کرمانشاه، همدان، خراسان، قزوین و آذربایجان شرقی حضور دارند.

آثار مختلفی از هنرمندان در آن به نمایش درآمده است که با ارزیابی کارشناسان صنایع دستی استان، پنج اثر برگزیده می شوند و به مرحله ملی راه خواهند یافت.

در نمایشگاه اقوام ایرانی محصولاتی مانند چاروق دوزی، ملیله کاری، میناکاری روی مس، قلمزنی، گلیم، البسه محلی و دوخت سنتی، سراجی سنتی، میناکاری، گیوه، چاقوسازی، سراجی سنتی، دست بافته های سنتی، فیروزه کوبی روی مس، عروسک بافی مینیاتوری، ساخت زیورآلات، سفال و سرامیک، فرآورده های پوست و چرم، نساجی سنتی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

این نماشگاه تا روز جمعه، 22 دی ماه از ساعت 15 تا 21 در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برای بازدید علاقه مندان برپا خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان میزبان اقوام ایرانی است

زنجان میزبان اقوام ایرانی است