مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 12:002024-01-16دانش

مدل سازی ماهواره ای شفافیت آب خلیج فارس و دریای عمان


مقادیر شفافیت آب (قابلیت رؤیت دیسک سشی) با استفاده از داده های ماهواره ای در خلیج ‏فارس و دریای عمان، توسط عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی مدل سازی شد.

- مقادیر شفافیت آب (قابلیت رؤیت دیسک سشی) با استفاده از داده های ماهواره ای در خلیج ‏فارس و دریای عمان، توسط عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی مدل سازی شد.

‏ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کیوان کبیری، محقق طرح در این باره گفت: آگاهی و داشتن ‏اطلاعات از شفافیت آب دریا برای حفظ سلامتی محیط زیست دریایی بسیار حیاتی است؛ از این رو روشی برای اندازه گیری این پارامتر با استفاده از داده های ماهواره سنجنده ‏Sentinel-3 (OLCI)‎‏ برای دریاهای جنوبی ایران (خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان) مدل سازی ‏و توسعه داده شد.

‏ وی در خصوص دلیل انتخاب این داده های ماهواره ای، گفت: دلیل انتخاب این داده های ماهواره ای ‏در کنار جدید بودن، دسترسی آزاد و بدون هزینه به آنها است.

با تجزیه و تحلیل این داده های ‏ماهواره ای در کنار اندازه گیری های میدانی انجام شده در قالب 8 گشت دریایی کاوشگر ‏خلیج فارس در این دریاها، مدلی بومی و بهینه شده برای دریاهای جنوبی ایران به منظور تخمین ‏مقادیر شفافیت آب‎ ‎توسعه داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدل سازی ماهواره ای شفافیت آب خلیج فارس و دریای عمان

مدل سازی ماهواره ای شفافیت آب خلیج فارس و دریای عمان